V okviru projekta Znanje za odličnost v neformalnem izobraževanju odraslih bomo za zaposlene izobraževalce odraslih v neformalnih izobraževalnih programih pripravili in izvedli različne programe usposabljanj s področja uporabe IKT tehnologije v izobraževanju, izbire in uporabe andragoških metod in didaktičnih pristopov, značilnosti različnih ciljnih skupin in drugih področij. Cilj projekta je tudi pripraviti strokovne podlage za sistematično spremljanje izobraževalnih potreb izobraževalcev odraslih v neformalnem izobraževanju.
Udeležencem NIPO omogočiti dostop do vseživljenjskega učenja
- udeležbo v programih usposabljanj, ki bodo pripravljeni v skladu z aktualnimi
izobraževalnimi potrebami udeležencev NIPO - s tem pa tudi izboljšanje njihovih
kompetenc zaradi potreb na trgu dela, večjo zaposljivost in mobilnost med
področju dela, osebni razvoj in aktivno delovanje v sodobni družbi.
Vključite se lahko v naslednje programe usposabljanj:
Kombinirano učenje - izzivi in priložnosti
Dvig kvalitete življenja oseb s posebnimi potrebami
Samoobvladovanje stresa in skrb za psihofizično ravnovesje
Izvajanje izobraževanja na daljavo
Izboljšajmo komunikacijske in vodstvene veščine s pomočjo NLP
Skrb zase v delovnem okolju in doma
Usposobljen za delo z Romi v izobraževanju
Zdravi in vitalni na delovnem mestu
Uvod v NLP za izobraževalce odraslih
Pismenost v tujem jeziku za izobraževalce odraslih
Promocija in trženje v izobraževanju odraslih
Prebudimo svoj karizmatični jaz
Pripraviti strokovne podlage za sistematično spremljanje
izobraževalnih potreb udeležencev NIPO.
V okviru predlaganega projekta bomo:
•
pripravili
in potrdili (strokovni aktiv pri poslovodečem partnerju) vsaj 3 programe
izpopolnjevanj v času trajanja projekta (od tega smo 1 program izpopolnjevanja
že priložili elaboratu);
•
v
skladu s terminskim načrtom organizirali 90 izvedb usposabljanj, pri čemer bo
vsak konzorcijski partner poskrbel za 15 izvedb;
• v programe izpopolnjevanj vključili 1260 udeležencev NIPO, od katerih bo programe izpopolnjevanj uspešno zaključilo vsaj 1236 udeležencev NIPO;
•
pripravili
1 strokovne podlage.
obsega vse zaposlene izobraževalce odraslih v
neformalnih izobraževalnih programih, sodelavce v drugih projektih (LAS
projekti in drugi regionalni projekti, ESS projekti, mednarodni projekti, sodelavce
v okviru aktivnosti, kot so teden vseživljenjskega učenja, parada učenja, teden
trajnostnega razvoja, mentorje študijskih krožkov, ki so izobraževalci odraslih
oziroma vsaj prepoznani kot ustrezen kader za izobraževanje odraslih in osebe,
ki so zaposlene v podjetjih, javnih ustanovah, nevladnih organizacijah in ki so
izobraževalci odraslih oziroma vsaj prepoznani kot ustrezen kader za
izobraževanje odraslih
Kontaktni osebi:
Biserka Neuholt Hlastec, biserka.neuholt@upi.si; 03 713 35 68
Tina Baloh, tina.baloh@upi.si; 03 713 35 71
K sodelovanju vabimo zunanje sodelavce, ki bodo v okviru projekta Znanje za odličnost v neformalnem izobraževanju odraslih pomagali pri pripravi strokovnih podlag.
Aktivnosti zunanjih sodelavcev bodo naslednje:
- priprava seznama deležnikov v neformalnem izobraževanju
odraslih;
- kontaktiranje deležnikov in animacija za izpolnitev spletne ankete;
- skrb za izpolnitev vsaj 100
spletnih anketnih vprašalnikov;
- priprava na intervjuje – izvedba 5 intervjujev
– dokumentiranje intervjujev;
- pomoč pri izvedbi fokusnih skupin, druga pomoč pri pripravi
strokovnih podlag.
Obdobje dela: november 2021 - marec 2022
Število ur: 180 ur
Ponudbe sprejemamo na elektronskem naslovu biserka.neuholt@upi.si, in sicer do 1. 11. 2021.
UPI - ljudska univerza Žalec vabi k oddaji ponudb za izvajanje različnih programov izpopolnjevanj, ki jih bomo organizirali v okviru projekta Znanje za odličnost v neformalnem izobraževanju odraslih.
Iskana področja:
- računalništvo: MS Office, Office 365, MS Teams, Zoom in druga orodja za izvajanje kombiniranega učenja in izobraževanja na daljavo;
- andragogika;
- predagogika;
- nevrolingvistično programiranje;
- področje prehrane;
- psihologija;
- kineziologija;
- matematika in računalništvo;
- angleški in nemški jezik.
Kriteriji izbora:
- izobrazba in reference;
- izkušnje v izobraževanju odraslih;
- prilagodljivost glede termina;
- cena.
Cenik plačila je objavljen v navodilih MIZŠ za izvajanje operacij EKP v programskem obdobju 2014-2020.
Rok prijave: odprt do zaključka projekta, ki je 31. 10. 2022.
Zainteresirane izvajalce bomo kontaktirali pred pričetkom izvajanja posameznega programa izpopolnjevanja.
Prijave nam lahko pošljete na elektronski naslov lu-zalec@upi.si ali po pošti na UPI - ljudska univerza Žalec, Ulica Ivanke Uranjek 6, 3310 Žalec.
Dodatne informacije: Biserka Neuholt Hlastec biserka.neuholt@upi.si 041 699 316
Vabljeni k sodelovanju!
23. septembra je v Žalcu potekal prvi partnerski sestanek v okviru projekta Znanje za odličnost v neformalnem izobraževanju odraslih.
S partnerji smo pregledali zastavljene cilje in rezultate ter se dogovorili o aktivnostih, ki jih moramo izvesti do konca leta 2020.
Ljudska univerza Krško, MOCIS, Center za izobraževanje odraslih, Šolski center Velenje, RIC Novo mesto in Zasavska ljudska univerza - veselimo se našega skupnega sodelovanja!
Drugi partnerski sestanek je potekal 5. 5. 2021 preko Zooma. Sestanek smo partnerji pričeli s poročanjem o izvedbi programov v sklopu projekta, glavna tema sestanka pa je bila priprava strokovnih podlag, in sicer pilotnega testiranja in raziskovalne okrogle mize.
Tretji partnerski sestanek je potekal 18. 10. 2021, ravno tako preko Zooma. Partnerji projekta Znanje za odličnost v neformalnem izobraževanju odraslih smo povzeli cilje priprav strokovnih podlag in se dogovarjali glede namena in organizacije vmesne raziskovalne okrogle mize, ki bo potekala v novembru 2021.
V mesecu novembru smo objavili spletni anketni vprašalnik in s tem začeli z obsežnim anketiranjem, v katerega bomo vključili kar 500 izobraževalcev odraslih. Do ankete lahko izobraževalci odraslih dostopate in jo izpolnite na https://1ka.arnes.si/a/30894. Vaši odgovori nam bodo v veliko pomoč pri projektu.
12. 11. 2021 smo na daljavo izvedli vmesno raziskovalno okroglo mizo. Na njej smo med drugim predstavili rezultate izvajanja projekta
Znanje za odličnost v neformalnem izobraževanju odraslih. Vas pa povabimo, da se z njimi seznanite v spodnji predstavitvi.
POVZETEK
Uvodoma je vodja projekta Biserka Neuholt Hlastec predstavila namen, cilje, izpeljane in načrtovane aktivnosti in navedla organizacije, ki tvorijo projektno partnerstvo. V nadaljevanju je dr. Marko Radovan predstavil anketni vprašalnik ter rezultate pilotnega testiranja ankete in izpostavil pomen sodelovanje študentov andragogike pri izvedbi intervjujev.
Sledila je okrogla miza, katere
gostje so bile dr. Tanja Možina z Andragoškega centra Slovenije, predsednica
združenja ZiSS mag. Maja Radinović Hajdič, predstavnica Slovenske univerze za tretje
življenjsko obdobje Aljana Šantej ter skrbnica projekta na MIZŠ Nina Jug. Ga.
Jug se zaradi bolezni ni mogla udeležiti okrogle mize in je odgovore
posredovala po e-pošti. Okroglo mizo je moderiral dr. Marko Radovan.
Gostjam so bila zastavljena vprašanja z naslednjih dveh področij:
1. spremenjene prakse v neformalnem izobraževanju odraslih med epidemijo
2. neformalno izobraževanje odraslih po epidemiji in izobraževalec odraslih prihodnosti
V nadaljevanju predstavljamo
ključne misli pogovora z gostjami okrogle mize.
mag. Maja Radinović Hajdič, predsednica združenja ZiSS
Poudari ranljive ciljne skupine kot tiste skupine, s katerimi primarno delamo v izobraževanju odraslih, in pomen njihovega vključevanja. Vključevanje je prioriteta in je bila v času spletnega izobraževanja okrnjena. Pri delu z ranljivimi ciljnimi skupinami gre namreč za srečevanje, za druženje, to pa je pri spletnem izobraževanju umanjkalo. ''Pomembno je, da smo vključujoči.''
"Neformalno izobraževanje bi morala prevladati nad formalnim." Kaj bi obdržali? Projektni sestanki v okviru projektov Erasmus+ bi lahko bili na daljavo. Zavzema se za hibridno obliko izobraževanja. Izobraževalec odraslih naj ostane humanist in naj na udeleženca gledat kot na posameznika "tukaj in zdaj".
Aljana Šantej, predstavnica Slovenske univerze za tretje življenjsko obdobje
Tudi ga. Šantej izpostavi socialno vključenost, ki jo omogočajo skupinske oblike dela v živo, ki pomenijo tudi druženje. Pove, da so se sicer oblikovale tudi spletne skupnosti. Pozitivni vidiki dela na daljavo: omogočeno je bilo srečevanje učečih se iz vse Slovenije, št. udeležencev ni bilo omejeno, inovativnost metod (npr. likovni krožek). Primarno ostaja v ospredju socialni vidik.
Veliko poudarka so dali na usposobljenost mentorjev, saj so izvedli kar 35 delavnic za mentorje in člane študijskih krožkov. Ankete so pokazale, da starost ni bila omejitev za spletno izobraževanje! Udeleženci vidijo veliko prednosti: niso izključeni, imajo strukturiran urnik, manj so odvisni od mlajših, povezani med seboj tudi po spletu.
Ostaja pa
breme digitalne nepismenosti.
Vloga izobraževalca odraslih je družbena, pomaga pri opolnomočenju ljudi za obvladovanje sprememb. Kaj obdržati? Spletna izobraževanja naj se ohranijo, mentor naj ima možnost izbrati metodo dela. Izobraževalce odraslih je potrebno usposobiti za iskanje ustreznih učnih virov.
Nina Jug, skrbnica projekta na MIZŠ
Poudari pomen tehnične, andragoške, pedagoške in administrativne podpore. Prišlo je do spremenjenega odnosa izobraževanja odraslih do IKT-ja. Priložnost vidi v oblikovanju digitalnih učnih gradiv. Potreben je sistematičen pristop.
dr. Tanja Možina, sodelavka Andragoškega centra Slovenije
ACS se je soočal s pomanjkanjem tehnične podpore. ''Lahko si to gremo, če imamo pogoje za to." O celotni izkušnji bo izšla tudi publikacija. Nekateri kolegi so se skušali usposabljanju s področja IKT izogniti (nelagodnost ob spretnejših mlajših kolegih. Svetuje, da damo pri intervjujih prednost učiteljem. Želi si višji nivo spletnega izobraževanja.
Neformalno izobraževanje odraslih ima velik družbeni potencial. IO naj bo družbeno odgovorno in naj v osnovi ostane humanistično.
Drugi komentarji
dr. Nataša Potočnik, direktorica
ACS
Potrebno je razvijati didaktiko
poučevanja bodisi za hibridni bodisi kombiniran način učenja. Poudari pomen
povratne informacije pri delu na daljavo.
dr. Marko Radovan, sodelavec projekta Znanje za odličnost v neformalnem izobraževanju odraslih
Spletne skupnosti lahko rešujejo življenje,
saj se ne morejo vsi vključiti v izobraževanje v živo. Pomembno je spodbujati
te skupnosti.
18. novembra 2020 smo sodelovali na virtualni tržnici na Letnem posvetu v izobraževanju odraslih, na kateri smo predstavili projekt Znanje za odličnost v neformalnem izobraževanju odraslih.